Hop til hovedindholdet

Vestergade 2
6600 Vejen

Generaforsamling med fokus på senfølger

Senfølger efter kræft - hvad er det og hvad kan du gøre?

Tirsdag den 19. marts klokken 19.00 afholder Kræftens Bekæmpelse - Vejen Lokalforening generalforsamling på Vejen Bibliotek.

I den forbindelse sætter vi fokus på senfølger efter kræft. Du kan blive klogere på, hvilke typer af senfølger, som ofte opleves efter endt kræftbehandling, og hvor du måske kan få hjælp, hvis du oplever gener efter din kræftbehandling.

Vidste du, at over 60 % af alle, der får behandling i forbindelse med deres kræftforløb oplever senfølger i et eller andet omfang? Nogle senfølger må man blot leve med, mens andre kan mindskes eller afhjælpes på forskellig vis.

Kom og hør mere om typer af senfølger og hvilken hjælp der er at hente, når Susanne Juul, områdechef ved Kræftens Bekæmpelse i Vejle kommer og gør os klogere på emnet.

Brørup Sundhedscenter kommer også og fortæller om deres tilbud til dem, der tilbydes rehabiliteringsforløb efter endt kræftbehandling.

Desuden får vi besøg af Bente Bødker, som selv døjer med senfølger. Hør om Bentes erfaringer med senfølger og med at få hjælp via senfølgeklinikkerne.

Vi har også inviteret Marie Zabel og Casper Friland Vindbjerg til at komme forbi og spille et par smukke forårsnumre🌱🌱.

Aftenen varer ca. fra 19.00 - 21.00. Der serveres kaffe og kage under mødet. Det er gratis at deltage, men husk tilmelding af hensyn til forplejning. Max antal deltager er 35 og tilmelding gælder efter først-til-mølle princippet.

Du får også mulighed for at høre mere, om hvilke områder vi arbejder med lokalt. Det kan også være at du selv, eller en der stå dig nær, har været berørt af kræft, og at du har input til, hvad Kræftens Bekæmpelse kan lave for kræftramte eller pårørende i Vejen Kommune.

Foredraget er en del af den årlige generalforsamling, med følgende dagsorden:

1) Valg af dirigent.
2) Bestyrelsen aflægger beretning om årets virksomhed til godkendelse.
3) Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
4) Drøftelse og godkendelse af lokalforeningens aktivitetsplan for det
kommende år.
5) Valg til bestyrelsen herunder suppleanter.
6) Valg til revisor herunder eventuelt valg af suppleant.
7) Indkomne forslag.
8) Eventuelt.

Kandidatur til bestyrelsen og indkomne forslag skal ske senest 8 dage før til formand Janne Kruse på kb.vejenlokalforening@gmail.com eller tlf. 23 62 97 23.

Alle er velkomne. Hvis du er medlem af Kræftens Bekæmpelse, har du desuden mulighed for at stille op til - eller stemme en kandidat ind i bestyrelsen.

Kunne du tænke dig at være bestyrelsesmedlem i lokalforeningen?

Vi står ikke desperat og mangler bestyrelsesmedlemmer. Men drømmer du om at komme med i bestyrelsen, kan du stille op til valg, hvis du er medlem af Kræftens Bekæmpelse.

Du er i vores bestyrelse med til at gøre en forskel lokalt, både i forhold til forebyggelse af kræft og hjælp til kræftramte og pårørende.

MEN - der er også mulighed for indflydelse i forhold til hvilke indsatser, der skal arbejdes med på landsplan i Kræftens Bekæmpelse.

Samtidig har bestyrelsesmedlemmer adgang til en lang række spændende kurser.

Vil du høre mere om det at være bestyrelsesmedlem hos os?

Kontakt formand Janne Kruse på tlf. 23 62 97 23.

Vi glæder os til at møde dig:)

Mange hilsner,

Bestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse - Vejen Lokalforening

På billedet ses bestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse - vejen Lokalforening, samt to landsindsamlingsansvarlige.

Fra Venstre:
Bestyrelsen: Else Marie Pedersen, Askov, Jytte Andreasen,Holsted, Kirsten Rasmussen, Andst, Gudrun Winther, Andst, Janne Kruse (formand), Vejen, Lis Mortensen, Vejen, Mette Line Barrit, Vejen, Rebekka Hede Paulsen (næstformand), Skodborg.

Desuden: Lisbet Bloch Jensen (Landsindsamlingsansvarling Rødding), Rita Fredslund Hansen (Landsindsamlingsanvarlig Vejen).

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >